لوگو لیفتراک مهران
نشانی
ازادگان غرب به شرق.بعد از خیابان ایرانخودرو دیزل
ساعات کاری
8 صبح الی 4 بعدازظهر

واردات لیفتراک

واردات لیفتراک

واردات لیفتراک به چه صورت است؟

رشد تولید و صنعت در عرصه‌های مختلف نیاز به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را بیش از گذشته نمایان ساخته است. لیفتراک یکی از ماشین آلات صنعتی است که نقشی کاربردی در صنایع تولیدی و صنعتی دارد. این وسایل کاربردی به منظور بلند کردن و جابه جایی اقلام و مواد در کارخانه ها، انبارها و خطوط تولید به کار گرفته می‌شوند. عموما واردات لیفتراک به شکل انبوه برای رفع نیازهای داخلی همواره مورد توجه بوده است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به همه نکات پیرامون واردات لیفتراک بپردازیم.

لیفتراک چیست؟

لیفتراک نوعی ماشین و وسیله نقلیه صنعتی است که برای بلند کردن و جابه جا کردن اقلام و مواد در کارخانجات و انبارها به کار گرفته می‌شود. لیفتراک‌ها با توجه به کاربردی که در محیط‌های مختلف دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این طبقه‌بندی لیفتراک‌ها به ویژه در زمان واردات لیفتراک (با توجه به ممنوعیت واردات بخش خاصی از وسایل نقلیه) مورد توجه قرار می‌گیرد.

انواع لیفتراک

همان طور که گفتیم لیفتراک‌ها با توجه به کاربردی که دارند طبقه‌بندی می‌شوند. به این ترتیب انواع لیفتراک عبارتند از:

لیفتراک‌های برقی

در این مدل لیفتراک‌ها از نیروی برق به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود. در واقع لیفتراک‌های برقی مدل‌های مدرن و مقرون به صرفه‌ای هستند که در صنایع تولیدی و انبارهایی که مقدار مصرف سوخت‌های فسیلی در آن‌ها به حداقل رسیده و یا استفاده از ماشین‌های گازوئیل سوز یا بنزین سوز در آن‌ها ممکن نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.اطلاعات در مورد لاستیک لیفتراک نیز به شدت کارامد است.

به زبان ساده‌تر این لیفتراک‌ها برای استفاده در محیط‌هایی که نباید هیچ دودی در آن‌ها تولید شود طراحی شده اند. آلایندگی این وسیله بسیار کم است و از قدرت خوبی برای حمل و نقل لوازم سنگین برخوردار است.

لیفتراک هیبریدی و دوگانه سوز

سوخت این مدل لیفتراک‌ها اغلب گاز یا بنزین است. گاهی اوقات با تغییرات اندکی می‌توان این مدل‌ها را به لیفتراک‌های برقی نیز تبدیل کرد.

لیفتراک دیزلی

این مدل لیفتراک‌ها رایج‌ترین مدل‌های موجود در ایران به شمار می‌روند. قدرت لیفتراک‌های دیزلی بسیار زیاد است و اجسام فوق العاده سنگین را تا ارتفاعات به مراتب بلندتری نسبت به سایر ماشین آلات بالا می‌برند. استفاده از آن‌ها در محیط‌های باز و صنعتی رایج است.

واردات لیفتراک

یکی از مهمترین سوالات در حوزه حمل و نقل صنعتی بحث آزاد بودن واردات لیفتراک است. لیفتراک مهران در ادامه این مطلب به بررسی کامل این  مسئله میپردازد. در دوره‌ای از سال‌های گذشته واردات این وسیله صنعتی ممنوع بوده است. اما امروزه وارد کردن لیفتراک نیازمند عبور از مراحلی خاص از ثبت سفارش تا ترخیص است.

لیفتراک‌های نو را می‌توان طبق آخرین مقررات گمرکی به کشور وارد کرد اما در مورد لیفتراک‌های مستعمل قوانین متفاوت است. طبق آخرین قوانین گمرکی و بر اساس بخشنامه واردات لیفتراک، ترخیص انواع لیفتراک‌های مستعمل بالای ۱۰ تن به کشور مجاز است و تجاز می‌توانند بر اساس قوانین و طی مراحل مربوطه این محصول را با شرایط خاص به کشور وارد کنند. معمولا برای واردات لیفتراک از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی که با قوانین گمرکی و شرایط ترخیص کالا از گمرک آشنا هستند استفاده می‌شود.

واردات لیفتراک

واردات لیفتراک از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

واردات لیفتراک طبق قوانین و مقررات گمرکی انجام می‌گیرد و معمولا در ایران بیشترین سهم واردات لیفتراک به واردات این محصول از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن تعلق می‌گیرد. این کشورها بزرگترین تولیدکنندگان لیفتراک در آسیا هستند. همچنین واردات  از کشورهای آمریکا و آلمان نیز صورت می‌گیرد. برا اطلاعات بیشتر درمورد لوازم یدکی استوک و نو لیفتراک با ما تماس بگیرید.

مراحل واردات لیفتراک

برای واردات لیفتراک نیز مانند سایر اقلام وارداتی نیاز به طی مراحل زیر دارید:

  • اخذ کارت بازرگانی
  • مشخص کردن حوزه فعالیت
  • کسب آگاهی کافی از قوانین و مقررات
  • انتخاب نوع محصولات وارداتی
  • ارسال کردن پیش‌فاکتور
  • ثبت سفارش کالا
  • تهیه کردن ارز و در نهایت پرداخت هزینه
  • حمل کردن محصول از کشور مبدأ به کشور ایران
  • ترخیص نمودن محصول از گمرک

واردات لیفتراک به کشور در دو بخش واردات لیفتراک نو و لیفتراک مستعمل انجام می‌گیرد که تقریبا در هر دو حوزه با شرایط و قوانین یکسانی روبه رو هستیم. مهمترین نکته در واردات آشنایی به قوانین گمرکی است. معمولا برای واردات لیفتراک به کشور اخذ مجوزهای مرتبط با صنایع و ثبت سفارش اولیه بسیار مهم است. هرگز نباید بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی در این حوزه قدمی برداشت.

از آنجایی که کسب اطلاعات در ین زمینه نیازمند دانش تخصصی استفاده از خدمات گروه‌های تجاری بزرگ و کارشناسان مجرب و حرفه‌ای در حوزه ترخیص لیفتراک از گمرک اهمیت بسیاری دارد.

اقدامات لازم برای ترخیص لیفتراک از گمرک

برای این که بتوانید لیفتراک را خیلی سریع از گمرک ترخیص کنید نیازمند طی مراحل زیر خواهید بود:

  •  اخذ مجوزهای ترخیص کالا مثل کپی از کارت بازرگانی، قبض انبار و بارنامه، ثبت کردن اظهارنامه در سامانه EPL و…
  •  تایید مدارک ثبتی در اظهارنامه
  •  احراز هویت و دریافت شماره کوتاژ
  •  دریافت تاییدیه بازرس‌ها و کارشناسان
  •  تطبیق دادن کالا با مدارک ثبتی و تعیین کردن کد تعرفه گمرکی
  • تعیین ۳ مسیر سبز، زرد و قرمز
  •  تاییدیه مدارک مربوط به مسیر سبز و صدور سند ترخیص کالا

برآورد هزینه‌های ترخیص لیفتراک

هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک شامل تعرفه‌های گمرکی کالا و هزینه‌های مرتبط با ترخیص و حمل از انبار گمرک می‌شود. در مورد ترخیص لیفتراک نو یا مستعمل قوانین متفاوتی از نظر میزان گمرکی وجود دارند. این تعرفه‌ها هرساله مورد بازبینی قرار می‌گیرند و تغییر می‌کنند و توصیه ما این است که برای دریافت اطلاعات دقیق در این باره با گروه‌های تجاری معتبر تماس بگیرید.

نکات مهم واردات لیفتراک

  • در انتخاب برندها حساس باشید. همچنین بهتر است که واردات لیفتراک را محدود به نوع خاصی از انواع لیفتراک کرد.
  • تهیه قطعات و خدمات پس از فروش یکی از مهمترین نکات در واردات و ترخیص لیفتراک به شمار می‌روند. بهتر است سراغ تولید کنندگانی بروید که قادر به تأمین نیازهای شما در هر زمان باشند.

جمع‌بندی

با توجه به کاربرد لیفتراک در صنایع مختلف، واردات این محصول بسیار مورد توجه قرار دارد. واردات و ترخیص لیفتراک از گمرک باید با توجه به نوع کاربرد و شناخت کافی از قوانین همراه باشد. بهره مندی از خدمات مرتبط با حوزه تشریفات گمرکی به واردکننده لیفتراک کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه واردات لیفتراک به کشور را انجام داده و در این مسیر با چالش‌های زیادی همراه نباشد.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!
Call Now Button