لوگو لیفتراک مهران
نشانی
ازادگان غرب به شرق.بعد از خیابان ایرانخودرو دیزل
ساعات کاری
8 صبح الی 4 بعدازظهر

سرویس و نگهداری لیفتراک

سرویس و نگهداری لیفتراک

من در این مقاله سعی دارم تو رو با سرویس و نگهداری لیفتراک و بازسازی لیفتراک آشنا کنم،چون با این کار می‌‌تونی عملکرد بهینه روحفظ کنی و یه طول عمر مفید در لیفتراک ایجاد کنی. لیفتراک‌‌ها وسیله حمل و نقل مهم در صنایع و کسب و کارها هستن که برای جابجایی و یا بالا بردن بار‌های سنگین ازشون استفاده می‌‌شه. همچنین ازشون برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملیات داخلی استفاده می‌‌کنن و اگر می‌‌خوای مداوم و پشت سر هم از لیفتراک‌‌ها استفاده کنی و از خراب شدن و مشکلاتشون در امان باشی ،باید در ادامه مقاله با من همراهی کنی.

سرویس و نگهداری لیفتراک چه اهمیتی داره؟

قطعاً وقتی تو لیفتراک‌‌ها رو سرویس و به خوبی ازشون محافظت می‌‌کنی اهمیت زیادی را کسب می‌‌کنی و از این رو لیفتراک مهران در این قسمت به صورت اختصاصی به اهمیت این کار میپردازد.

با انجام دادن سرویس و و نگهداری اصولی لیفتراک رو در وضعیت عملکرد بهینه قرار میدی و این امر باعث میشه که عملیات باربری به بهترین شکل صورت بگیره و هرگونه خطرات جانبی را کاهش بدی.

افزایش عمر مفید

سرویس و نگهداری لیفتراک به تو کمک می‌‌کنه تا از خرابی‌‌های ناگهانی و جبران ناپذیر دور باشی که در واقع عمر مفید برای دستگاهت ایجاد میشه.

کاهش هزینه‌ها

وقتی به طور منظم از لیفتراک نگهداری کنی و بازسازی لیفتراک انجام بدی طول عمر قطعات و ماشین آلات رو بالا می‌‌بری و همین امر باعث میشه که مشکلاتی که در مرحله اول ایجاد می‌‌شه دیگه پدیدار نشه،و خیلی از هزینه‌‌های اضافی دیگه در برنامت قرار نمی‌‌گیره.

مراحل سرویس و نگهداری لیفتراک

بررسی و تعیین نیازمندی‌ها

سرویس و نگهداری لیفتراک از اهمیت بالایی برخورداره از این رو تو برای انجام دادن این کار باید مراحل را با دقت انجام بدی. مرحله اول اینه که تو بتونی تمام نیازمندی‌‌های سرویس و نگهداری لیفتراک رو بررسی کنی که این بررسی‌‌ها شامل سابقه سرویس قبلی و بررسی مشکلات فعلی هست.

بررسی عملکرد و بررسی فنی

تو این مرحله باید عملکرد لیفتراک رو به طور کامل بررسی کنی که این جستجو‌ها شامل وضعیت قطعات و سیستم‌‌های برقی و الکترونیکی و حتی سیستم هیدرولیکی و سیستم ترمزه. تو این مرحله حتماً سایر ابزار‌ها را از نظر فنی بررسی کن چون از اهمیت بالایی برخورداره.

تعمیرات و تعویض قطعات

وقتی تونستی عملکرد فنی رو بررسی کنی و مشکلات اساسی را شناسایی کنی بهتره به تعمیرات و تعویض قطعات بپردازی. این مرحله بیشتر شامل تعمیر و تعویض قطعات معیوب و سیستم‌‌ها و ترمیم خرابی‌‌های احتمالیه.

تنظیم و تعمیرات فنی

بهتره این مرحله رو با حساسیت بالایی انجام بدی چون تنظیمات فنی و تعمیرات کوچیکی روی لیفتراک انجام میشه که شامل تنظیم فشار هیدرولیک ،تعویض روانکار‌ها و تعمیر و تنظیم سیستم ترمز هست.

تست و آزمایش عملکرد

وقتی که تمام مراحل بالا رو انجام دادی و تعمیرات و تنظیمات را به صورت اصولی و مرحله به مرحله جلو رفتی باید عملکرد لیفتراک را با تست و آزمایش‌‌های مناسب بررسی کنی. این آزمایش طوری هست که تو می‌‌تونی قدرت و عملکرد باربری را بررسی کنی و یا یک تست از سیستم‌‌های الکترونیکی و هیدرولیکی داشته باشی.

راه اندازی و آماده سازی

در نهایت وقتی سرویس و نگهداری لیفتراک رو انجام دادی لیفتراک آماده استفاده می‌‌شه که تو می‌‌تونی در این مرحله دوباره بررسی مجدد نسبت به عملکرد داشته باشی تا ایمنی و راه اندازی در محیط کارو تضمین کنی.

سرویس لیفتراک

 قطعات و لوازم نیاز به تعویض در نگهداری لیفتراک

  • وقتی قصد داری لیفتراک رو مورد بررسی قرار بدی در مرحله اول باید روغن‌‌ها و مواد شیمیایی اونو تعویض کنی که بهتره اول به سراغ روغن موتور و روغن هیدرولیک بری. روغن گیربکس و بقیه مواد شیمیایی در این ماشین سنگین باید به طور منظم تعویض بشه تا قطعات عمر مفیدی داشته باشن.
  • فیلتر‌های هوا نقش مهمی تو لیفتراک‌‌ها دارن،چون وظیفه‌شون تصفیه و جداسازی ذرات و آلودگی هاست پس به طور منظم باید فیلتر‌ها رو تعویض کنی تا از خرابی‌‌ها به دور باشی و عملکرد بهتری را مشاهده کنی.
  • قطعاتی که به مرور زمان فرسوده میشن رو باید به موقع تعویض کنی که این قطعات بیشتر شامل لاستیک‌ها و زنجیر‌ها و حتی قطعات الکترونیکی و باتری‌‌ها هستن. واردات لیفتراک و قطعات آن هم در این روند تاثیر گذار است.
  • نگهداری منظم و تمیز‌کاری لیفتراک رو به هیچ عنوان فراموش نکن و همیشه به جزئیات کوچیک توجه کن و برای اینکه عملکرد بهتر دستگاه رو مشاهده کنی بهتره شیارهای چرخ‌‌ها و رول‌‌ها رو تمیز کاری کنی.
  • تعمیرات و خدمات تخصصی برای لیفتراک‌‌ها خیلی مهمه چون عملکرد بهینه و ایمنی رو حفظ می‌‌کنه و به راحتی می‌‌تونی مشکلات دستگاه رو پیدا کنی.

نکات تعمیر و نگهداری لیفتراک

سرویس و نگهداری لیفتراک  و بازسازی لیفتراک دارای یک سری اصول و نکات اساسی هست که من در زیر به چند مورد از اونا اشاره می‌‌کنم که تو با نگهداری صحیح می‌‌تونی جلوی خرابی‌‌های عمده و هزینه‌‌های اضافی رو بگیری.

  • همیشه قطعات کوچیک لیفتراک‌‌ها رو تمیز نگه دار تا بتونی قطعات فرسوده یا معیوب رو به آسونی تشخیص بدی. برای تمیزکاری می‌‌تونی از آب کمک بگیری و از مایع‌‌هایی که امکان آتش سوزی داره جلوگیری کن.
  • برای سرویس و نگهداری لیفتراک فقط از یک فرد آموزش دیده که دارای شرایط لازمه استفاده کن چون اگر روی این کار حساسیت نشون ندی ممکنه که یک فردی که در این زمینه مهارت نداره به قطعات دیگر لیفتراک‌‌ها آسیب بزنه. پس بهتره از یک کارشناس مجاز گاز استفاده کنی.
  • مورد دیگری که باید به اون توجه کنی اینه که تمام قطعات متحرک را به خوبی روغن کاری کن و برای این کار از روغن‌‌های استاندارد و مناسب می‌تونی استفاده کنی.
  • لیفتراک‌‌ها رو همیشه باید پرشارژ نگهداری و اگر با سوخت فسیلی کار می‌‌کنه مطمئن شو که به اندازه کافی سوخت مورد نظر را در خودش داره.

چرا باید به سرویس و نگهداری لیفتراک اهمیت بدی؟

سرویس و نگهداری لیفتراک در مرحله اول برای خود دستگاه و در مرحله بعد برای افراد مزایای زیادی داره که در زیر به چند مورد از اونا اشاره می‌‌کنم:

  • طول عمر طولانی
  •  افزایش ارزش فروش مجدد
  •  بهبود ایمنی
  •  کاهش زمان توقف
  •  جلوگیری از هزینه‌ه‌ای اضافی

جمع‌بندی

تو خرید و فروش لیفتراک  مهم نیست چقدر با کیفیت ساخته شده و یا از چه برندیه بلکه تعمیر و نگهداری مکررش از اهمیت بالایی برخورداره و اگر می‌‌خوای مدت زمان طولانی ازش استفاده کنی باید روش سرویس و نگهداریش رو بدونی. من تو این مقاله سعی کردم تو رو با سرویس و نگهداری و بازسازی لیفتراک و اهمیتش آشنا کنم و با رعایت تمام موارد بالا این قول رو به تو میدم که حتماً می‌‌تونی به صورت اصولی از این دستگاه مواظبت کنی.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!
Call Now Button